Coming at ya from Granada, Nicaragua!!!

Een zeer goedenavond allemaal dames en heren, leuk dat jullie ook weer aanwezig zijn!

Zoals we de vorige keer al schreven, hadden we dus nog geen idee van hoe we van Livingston in Honduras zouden beeindigen en dat het een hele onderneming zou worden. Nou, na alle mogelijke manieren van transport (boot,bus, tanker, vliegtuig,fiets, onderzeeer, meegelift op de rug van een walvis) uiteindelijk aangekomen bij de grens. Was wel grappig. Met de bus echt net voor de grens afgezet en zoals echte helden al lopend en kruipend de grens overgegaan. Nee hoor, het ging eigenlijk allemaal heel soepel (maar de walvis is niet gelogen).
Nadat we grens kwamen overlopen, kregen we gelijk een serenade van een meneer die lekker bij zijn fruittentje stond te tokkelen. Gelijk doorgegaan naar Copan, waar op Tikal na een van de grootste Maya sites te zien is. De Copan Ruines. Zeer interessant en mooi om te zien. Heel anders als wat we gezien hebben in Tikal. Hier super mooie Maya beelden gezien, en een soort van een sport stadion. Heel grappig, t ging om een balsport. Maar t grappige was dus dat niet als een sport werd gezien omdat er aan t eind van t spel de verliezer werd geofferd. Zeg maar, een soort van een voetbal team van Saddam Hoessein. De Mayas waren geen lieverdjes, en geen wonder dat ze uiteindelijk zijn uitgestorven. Toch???

46136
Copan Stella

46139
Copan Gran Plaza

46142
Macaw Mountain

Volgende dag bij een vage boer in zijn pickup gestapt om naar Agua Calientes te gaan. Een natuurljke spa in een zeer mooie bosrijke omgeving. Deze rit liep iets anders dan gepland, want er moest eerst nog een lading hout worden afgeleverd wat maar even zou duren. Tenminste, dat riep hij nadat Sev om de paar minuten vroeg hoe lang t nog duurde, en een beetje stoom uit mn neus en oren kwam. Uiteindelijk na een bumpy ride in een natuurlijk warm bad gestapt en heerlijk gerelaxed en t rich live gevoel gehad. Een hele mooie natuurlijke spa voor DJ en mij!! Hmmmmmmmmmmmm live is good.

46148
Agua Calientes

46145
Agua Calientes: DJ in natuurlijke jacuzzi

Zijn de afgelopen 2 weken in Honduras geweest. Veel gelift en in de stortregen achter in een pickup gezeten! In het begin grappig, maar later ook niet meer! hahaha nu wel weer trouwens.

46151
Achter in de pick-up toen de zon nog scheen

46154
En toen moesten de kleren drogen

Vrachtwagens, super sjieke jeeps etc. etc. noem t maar op en DJ en ik hebben erin gezeten. In Honduras hele mooie dingen gezien en ook een tochtje gemaakt over een lake (Lago Yojoa) met een freaky gids om 5uur in de ochtend.(Jaaaaaaaaa, niet mijn idee idd, maar die van mn Bird Loving DJ) Tucans gezien.

46163
Lago Yojoa

46166

Die middag ook naar de Phulaphanzak watervallen geweest, 43m hoog! Onwijs mooi om te zien en super lekker om er te duiken!! De pix, zullen volgen. Echt bizar jongen, ik was de enigste in een bikini!! Alweer trouwens, was in Cuba ook zo. Voor de rest had iedereen gewoon een soort van een korte broek aan en een shirt. Weet je wat zo bizar is, ze geven borstvoeding in any given place maar een badpak………. Echt bizar hoeveel Maya tieten DJ al wel niet heeft gezien. En die hij maar staren he…………..

46169
Pulhapanzak Waterfalls

Hebben trouwens nog geprobeerd om een hike te doen in Gracias (waar we dus echt heeel lang voor in de bus hebben gezeten om daar te komen) maar toen we ermee bezig waren was t toch niet zo heel erg leuk. hahah hadden er allebei toch niet zon goed gevoel bij en vonden t niet bepaald grappig. Vooral niet na t feit dat we hadden gelezen dat daar een Hollandse hiker was verdwenen en nooit meer was teruggevonden en een Honduraanse hiker die dood was teruggevonden. Jaaa, toen hebben we t maar afgekapt. Maar echt een super grappige ritje gehad in een Tuk Tuk. hahah dat ding ging omhoog man die berg op. We dachten en dat t in duizend stukken uit elkaar zou vallen en dat we de stukken moesten opzoeken in t bos!!!
Ben er trouwens ook achtergekomen dat mn Spaanse scheld vocabulair nog steeds heel erg uitgebreid is. Heb mn woede maar ff op de chick bij de ingang geuit. . hahaha DJ dacht ook……………. wat zegt ze allemaal…….Volgens mij zag zij t ook niet aankomen van zon stomme toerist!!! 🙂

De afgelopen 8 dagen op de Bay Islands geweest. Echt zooo leuk, In een hotelletje op een eiland gezeten waar geen autos en geen andere gemotoriseerd voertuigen reden en je er alleen met de boot kan komen. Is een eilandje (Jewel Cay genaamd) nog ongeveer 30min met de boot vanaf Utila. Echt een heus paradijs. En de mensen daaro spreken net Jamaicanen, heel grappig om naar te luisteren. Super lekker en vooral heel gaaf en indrukwekkend gedoken, hele mooie dingen onderwater gezien. Ook een hele gave wrak duik gemaakt van 30m. Echt heel bizar, en een super vette nachtduik met nog 3 anderen. Met zaklampen bepakt in t pikkedonker de zee in. Dan zie je echt freaky dingen die je overdag dus niet ziet in de zee.

46172
Bay Islands, Utila: Sunset Jewel Cay

46175
Hotel Kayla on Jewel Cay

46178
DJ bezig met zijn open water

46181
Nog even gedag zeggen voor Sevvie haar nachtduik

DJ heeft zijn openwater gehaald en heeft t duikvirus nu ook helemaal te pakken. Super leuk om met zn 2en dat te delen. Maar ik heb helaas niet zo vaak gedoken als ik wou omdat ik na de 5e duik mn oor heb verkloot en niet meer kan klaren. Goed, nu aan de antibiotica en dan hopen dat t over een paar dagen over is. want we willen in Nicaragua (waar we twee dagen geleden zijn aangekomen) naar de Corn Islands. Shit zeg, nu ook geen alcohol voor mij meer dus. Maar trust me, dat heb ik de avond voordat ik met de antiotica begon heel goed ingehaald. (volgens DJ was ik heeel vervelend) Echt met een onwijze kater om 6uur in de ochtend op de boot gezeten. Bah, wat voel je je dan ziek zeg. Maar onze laatste duik was zooooo AMAZING!!! Dolfijnen, wel 30/40 die langs je heen schieten, die je interessant vinden en bij je blijven hangen. Gewoon weg niet uit te leggen met woorden. Echt een hele bijzondere ervaring.

Het plan was eigenlijk om de dag ervoor om 14.00uur de ferry terug te nemen naar t vaste land maar helaas om dat dikke Sevvie moest eten dus eten was gaan halen, was de ferry al vertrokken! Damn, we zitten toch in Centraal Amerika, nix hoort op tijd te gaan en eten is Belangrijk!!!! Toch? We hadden op de cays een koelie stel ontmoet die 15maanden met de auto vanaf California door heel Midden en Zuid Amerika trekken. Echt cool, hele vette Toyato jeep met allemaal gadgets. Heb ff de stoute schoenen aangetrokken en gevraagd of we niet met hen meekonden rijden totaan Nicaragua, en dat was helemaal geen probleem. Maar omdat we we ferry hadden gemist, liep t plan dus in honderd. Want we zouden met zn 4en de ferry nemen. Echt stress zeg, vooral omdat er in Nicaragua werd gestaakd door bus en taxi schauffeurs waardoor t hele openbaar vervoer dus stil stond. Maar goed, dus een super leuke en gezellige laatste avond in Utila gehad en om 06.00 in de ochtend (met 2 uur slaap( op de feryy gezeten op weg naar La Ceiba. Omdat we maar vaag wisten waar zij zouden overnachten hebben we een taxi genomen en hun opgezocht. Echt ongelooflijk maar met heel veel geluk hebben we ze gevonden. Hadden zowel zij als wij niet verwacht!!! Vanaf toen dus………….Sjieeeeeeeeeeeek, Sev en DJ hebben een koelie private driver!!! Nou na vandaag had ik haar wel ff een Japopeña (in Nederland beter bekend als Madame Jeanet) in haar je weet wel willen douwen. Ooooh my God, zelfs een schildpad rijd harder!!!!! Check anders ff op www.alongdrive.com

Maar goed, nu dus lekker in Nicargua. Na een lekker nachtje slapen in Matagalpa vandaag aangekomen in Granada. Na Matagalpa scheidden onze wegen met de koelies. Zo, we werden afgezet op t bus station en wat een gekkenhuis zeg. We waren zo de stilte en de rust gewend naar de Jewel Cays en een heerlijke jeep met airco en eigen muziek dat we weer ff wakker wereden geschud dat we in Nicaragua zaten. Maar goed, de enigste oplossing is ook om er lekker tussen te gaan staan en heerlijk mee te schreeuwen.

Vandaag mountainbikes gehuurd en naar Masaya gefiets. Wat een teeeering eind! Vroegen nog of t bergachtig was, maar neee hoor. T was zogenaamd allemaal vlak, en wat hebben we geweten dat t niet waar was! In Masaya over de markt gelopen en weer lekker terug gefietst. En dit keer lekker downhillen, dus dat was wel gaaf!!

46190
Granada down the hill

46184
Granada

Morgen door naar The Monkey Hut bij Lake Opoya of naar Isla de Ometepe. Maar daar moeten we vanaav nog maar eens over hebben.

Lang leve de chickenbusses!!!!!!!!!